Ebusco electric, Irizar i2e electric, Mercedes-Benz Citaro NGT, Solaris Urbino 12 electric si Van Hool Exqui.City electric si-au disputat titlul Autobuzul Anului 2017 in prima saptamana din iunie a.c., la Bruxelles. Pentru prima data in istoria testelor am avut in competitie doar autobuze cu tehnologii alternative de propulsie, dovada a faptului ca Europa se indreapta spre orase mai putin poluate, cu un transport public prietenos cu cetatenii. Dezvoltarea autobuzelor pe gaz, hibride sau chiar 100% electrice a insemnat multa munca, dar si alocarea unor bugete importante din partea producatorilor.
La inceput in faza de prototip, vehiculele au fost testate in conditii normale de exploatare in marile metropole europene, pentru a fi optimizate atat din punct de vedere al consumului, cat si al capacitatii de transport. Cel putin in cazul autobuzelor hibride si electrice, cea mai mare provocare a reprezentat-o identificarea pachetului cel mai potrivit de baterii, precum si configurarea motorului electric astfel incat sa asigure performante optime la rulare, dar si recuperare eficienta a energiei. Chiar daca nu putem vorbi inca de volume prea mari de productie, avand in vedere pretul ridicat al autobuzelor cu tehnologii alternative, constructorii au facut pasi importanti in dezvoltarea acestora, astfel ca la ora actuala vehiculele pe gaz, hibride sau electrice se bat de la egal la egal cu cele diesel in ceea ce priveste performantele in operare, iar beneficiile sunt evidente.
Editia din acest an a Bus Euro Test a fost una dintre cele mai stranse de pana acum, toate vehiculele ridicandu-se cu succes la nivel asteptarilor pentru un asemenea tip de eveniment. Castigatorul va fi anuntat in data de 22 august a.c. de catre toate revistele de specialitate membre in juriul „International Bus of the Year“. Puteti accesa asadar site-ul www.traficmedia.ro in 22 august pentru a vedea cine este Autobuzul Anului 2017. Ceremonia de premiere va avea loc in septembrie a.c., in cadrul salonului de vehicule comerciale IAA Hanovra.